Åpenhetsloven
Åpenhetsloven
Målet med loven er overordnet sett å forbedre vilkårene til mennesker som arbeider med produksjon av varer og tjenester, i Norge og i andre land. Virkemiddelet er å kreve at selskap er åpne om faktiske eller mulige negative konsekvenser i leverandørkjeden.
OBOS skal være sitt ansvar som næringsaktør bevisst, og skal arbeide for at grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold blir ivaretatt i forbindelse med produksjon av varer og levering av tjenester i konsernets virksomhet. I OBOS’ årlige redegjørelse etter åpenhetsloven finner du informasjon om hvordan OBOS har arbeidet med loven, om eventuell risiko vi har identifisert i leverandørkjeden og hos forretningspartnere, og på hvilken måte vi vil forsøke å redusere denne risikoen.
OBOS-konsernets redegjørelse etter åpenhetsloven kan du lese her:
Kap. 6: Faktiske negative konsekvenser eller vesentlig risiko for negative konsekvenser
Kap. 7: Tiltak for å stanse eller begrense risiko for faktiske negative konsekvenser
Kap. 8: Aktsomhetsvurderinger i divisjoner/selskap i konsernet
Last ned hele redegjørelsen av åpenhetsloven for OBOS-konsern i PDF.
Dersom du har andre spørsmål eller ønsker ytterligere informasjon, kan du ta kontakt med oss på apenhetsloven@obos.no.
Alle henvendelser vil bli behandlet og besvart innen tre uker. Dersom henvendelsen forutsetter nærmere undersøkelser som gjør at det ikke lar seg gjøre å gi et fullstendig svar, vil vi uansett sende deg et foreløpig svar innen tre uker.